2022-02-08 13:00История

HYVIA, водород на висока скорост

След като представя три прототипа на екологични модели с водородни клетки за седемте месеца от създаването си, HYVIA – компанията, родена от сътрудничеството между Renault Group и Plug Power – превръща „скоростта“ в своя основна цел. Главният изпълнителен директор Дейвид Холдербах обяснява как е събрал екип, мечтаещ за екологично бъдеще, и защо е било изключително важно да се действа бързо.

През януари 2021 г. главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео представя стратегията Renaulution и обявява сериозно навлизане на пазара на водородни решения. HYVIA, дружество с 50/50 участие на Renault Group и Plug Power, е лансирано през юни в отговор на спешната ситуация. Ръководният принцип на компанията е да действа бързо, тъй като енергийният преход не може да чака повече.

Докато проектирането на автомобил обикновено отнема няколко години, всичко при HYVIA е на бързи обороти. От юни до декември компанията сформира екип, представя три прототипа на задвижвани с водород лекотоварни автомобили, участва в многобройни събития за устойчива мобилност и започва тестове на своите серийни модели. И всичко това още преди да чества своята първа годишнина!

Раждането на HYVIA е забележително както по отношение на начина на нейното създаване, така и по отношение на дизайна на нейните прототипи. Всички ние трябваше да действаме бързо, да се движим заедно, да измислим начини за декарбонизиране на мобилността.

 

Дейвид Холдербах, главен изпълнителен директор на HYVIA

 
Дух на стартъп, изграден въз основата на силни ценности

В условията на все по-строги екологични регулации и общ консенсус в тази насока HYVIA знае, че трябва да действа бързо, за да предложи организиран отговор, който съответства на очакванията на клиентите, чрез преодоляване на настоящите ограничения по отношение на водорода. Младата марка се впуска в приключение, което обединява квалифицирани и ентусиазирани хора.

Дейвид Холдербах и неговият екип въплъщават гъвкавото управление и мисловната нагласа на стартираща компания: вземане на бързи решения, оптимизиране на процесите и търсене и прилагане на набор от умения, където и да се налага. HYVIA е семейство от 50 служители с много мотивация и готовност да я споделят, въодушевени да преодоляват предизвикателствата на задвижваната с водород екологична мобилност. Група хора, движени от споделеното си желание да имат положително въздействие върху енергийния преход. Транспорт с ниски въглеродни емисии: това е тяхната пътеводна звезда и обща цел. През погледа на Дейвид Холдербах това е този вид ентусиазъм, който е съществено важен за реализиране на амбициозната цел на компанията да постигне 30% дял на пазара на водородни автомобили до 2030 г.  

 

Промяна в правилата на играта за 200 дни

За по-малко от 200 дни HYVIA вече е постигнала някои важни резултати. От създаването на компанията са лансирани три прототипа на водородни автомобили: Renault Master Van H2-TECH, Renault Master шаси-кабина H2-TECH и Renault Master Citybus H2-TECH. HYVIA включва и решения за зареждане, тъй като компанията не вижда смисъл в продажбата на автомобили без наличие на цялостно решение за презареждане с водород. Дело, което надгражда съвместния опит на Renault Group и Plug Power. Никола Бенех, директор Инженерни решения, ни разказва за изминатия път и причините за мотивацията на екипа.

Учим се в движение. Има истинско съревнование, въодушевление, желание наистина да разберем какви са залозите и да предложим бързи решения. Очакваме от екипите на Renault Group да споделят своя опит в лекотоварните автомобили, а от Plug Power – своите задълбочени познания за водородните решения. Вече сме във фазата на тестове и сглобяване на нашите първи автомобили!

 

Никола Бенех, директор Инженерни решения в HYVIA

 

Екологичното бъдеще е тук

За операторите на автопаркове и местните власти, които използват автомобили интензивно, текущият набор водородни решения е недостатъчен. Предложенията са зле адаптирани. За да посрещне нарастващото търсене, което става все по-спешно, HYVIA е разработила уникална екосистема, базирана във Франция. С цел да ускори процеса компанията е избрала да трансформира електрическия Master E-TECH Electric, произвеждан в Батили (североизточна Франция) и да сглобява горивни клетки и зарядни станции в Re-Factory във Флан край Париж.

Както посочва Дейвид Холдербах, „Ние сме във връзка с оператори на автопаркове и местни власти, „първи последователи“, които желаят да преминат на водород. Ние искаме да им предложим водородни решения „до ключ“: с други думи, екологични автомобили на водород и станции за бързо зареждане."

Водена от желанието да бъде част от промяната, която е в ход, HYVIA предприема бързи действия и се впуска в пътуване, което едва сега започва.

През 2022 г. HYVIA ще разгърне своята цялостна екосистема с три продукта, предназначени специално за автопаркове на компании и местни власти.

  • Renault Master Van H2-TECH: голям ван за транспортиране на стоки и пакети с товарен обем 12 м3 и пробег до 500 км.
  • Renault Master шаси-кабина H2-TECH: за всякакви видове употреба с голям товарен обем от 19 м3 и пробег от 250 км.
  • Renault Master Citybus H2-TECH: градски минибус, който може да транспортира до 15 пътници с пробег от около 300 км.
  • Станция за презареждане с водород на HYVIA: за бързо зареждане (5 минути) с цел максимална експлоатация на автомобила.



За Renault Group

Renault Group е в челните редици на променящата се мобилност. Подсилена от Алианса с Nissan и Mitsubishi Motors и уникалния си опит в електрическата мобилност, компанията включва 5 допълващи се марки - Renault, Dacia, LADA, Alpine и Mobilize - предлагащи устойчиви и иновативни решения за мобилност на своите клиенти. Установена в повече от 130 държави, Групата продава 2,9 милиона автомобили през 2020 г. В компанията работят повече от 170 000 души, които изповядват нейната цел всеки ден, за да може мобилността да сближи хората. Готова да се справи с предизвикателства както на пътя, така и в лицето на конкуренцията, Renault Group се ангажира с амбициозна трансформация, която ще генерира стойност. Тя е съсредоточена върху развитието на нови технологии и услуги и нова гама от още по-конкурентни, балансирани и електрифицирани автомобили. В съответствие с екологичните предизвикателства, амбицията на Групата е да постигне въглероден неутралитет в Европа до 2040 г.

Контакти

Симона Гъдева
Мениджър Връзки с обществеността и социални медии
Симона Гъдева