2022-04-22 08:00Прессъобщение

Първо тримесечие на 2022 - Ефективна търговска политика, подсилена от успешно обновяване на гамата

  • Глобалните продажби на Групата възлизат на 552 000 автомобила през 1-вото тримесечие на 2022 г. при продължаващо труден пазарен контекст.
  • Приходите на Групата за тримесечието са 9,7 милиарда евро, спад от -2,7% (-0,7% при постоянни обменни курсове и обхват*).
  • Renault Group следва своята фокусирана върху стойността политика, стартирана през 3-тото тримесечие на 2020 г.:
      • Положителен ценови ефект от 5,6 пункта за тримесечието.
      • Увеличаване на микса от продажби в най-печелившите канали: в петте основни европейски държави** миксът на частни клиенти е 69% (при 54% през 1-во тримесечие на 2021 г.).
  • Поръчките на Групата в Европа в края на месец март са най-високите за последните 15 години и представляват 3,9 месеца продажби.
  • Тази търговска политика е подсилена от успеха на новите модели, позволяващи на Renault Group да засили лидерството си в хибридната и електрическата мобилност:
      • Renault Arkana регистрира повече от 9 000 поръчки/месец през 1-вото тримесечие, 60% в E-TECH версията и 60% към частни клиенти.
      • Renault Megane E-TECH Electric се радва на обещаващ старт с повече от 10 000 поръчки за два месеца, 70% от които на високите нива на оборудване.
      • Dacia Sandero остава най-продаваният автомобил към частни клиенти в Европа.
      • С повече от 9 000 продажби в Европа и 20 500 поръчки, регистрирани през първото тримесечие, Dacia Spring е вторият най-продаван електрически автомобил във Франция.
      • Jogger обещава да бъде нов успех за марката Dacia в Европа с 36 500 поръчки за 4 месеца, 70% от които на високите нива на оборудване.
      • Гамата E-TECH (електрически, plug-in хибридни и хибридни автомобили) представлява 36% от продажбите на леки автомобили с марка Renault в Европа през тримесечието, което е с 13 пункта повече в сравнение с първото тримесечие на 2021 г.
  • Групата засилва своята конкурентоспособност с допълнителни програми за намаляване на разходите.
  • Renault Group потвърждава финансовите си перспективи, обявени на 23 март 2022 г.
  • Renault Group ще представи на Деня на капиталовия пазар през есента на 2022 г. актуализация на своите финансови цели и на своята стратегия, позиционираща Групата като конкурентен, технологичен и устойчив референтен играч.

Създаването на стойност е в основата на стратегията на Renault Group и е отразено в дейността ни през първото тримесечие на 2022 г. Продажбите ни в най-печелившите канали продължават да растат и проактивната търговска политика на Групата, прилагана от средата на 2020 г., дава плодове. Гамата E-TECH става все по-успешна. Портфолиото ни с поръчки достига рекордни нива и се възползва от нашата обещаваща и конкурентна гама от нови модели.

 

 

В пазарна среда, силно афектирана от конфликта в Украйна, кризата с полупроводниците и инфлацията, Renault Group продължава своето възстановяване и ускорява изпълнението на своята стратегия"  Тиери Пиетон, главен финансов директор Renault Group

 

 

ТЪРГОВСКИ РЕЗУЛТАТИ: АКЦЕНТИ ЗА ПЪРВОТО ТРЕМЕСЕЧИЕ

Renault Group, в контекста на кризата с полупроводници и конфликта в Украйна, регистрира продажби от 552 000 автомобили през първото тримесечие на 2022 г., спад от -17,1% в сравнение с първото тримесечие на 2021 г.

Renault Group следва своята търговска политика, насочена към създаване на стойност, което води до увеличаване на микса в най-печелившите канали. В петте основни европейски държави** миксът на продажби към частни клиенти е 69% в сравнение с 54% през 1-вото тримесечие на 2021 г.

Марката Renault укрепва водещата си позиция на пазара на електрифицирани автомобили в Европа с гамата E-TECH, която представлява 36% от продажбите на леки автомобили, с 13 пункта повече спрямо 1-вото тримесечие на 2021 г., на електрифициран пазар от 29% (+8 пункта спрямо 2021 г.). Гамата хибриди (HEV и PHEV), състояща се от Clio, Captur, Arkana и Megane, е нараснала с 40% в сравнение с 1-вото тримесечие на 2021 г. Така Renault затвърждава позицията си като референтен играч в електрическата и хибридна мобилност.

Обновяването на гамата на Dacia е успех, задвижван по-специално от новото Sandero, което остава най-продаваният автомобил към частни клиенти в Европа, и Duster, който достигна 2 милиона продажби от лансирането си на пазара. Dacia Spring регистрира повече от 9 000 продажби в Европа през първото тримесечие и е 2-рия най-продаван електрически автомобил във Франция.

От началото на годината дейността на Alpine се ръководи от лансирането на новата гама на емблематичния A110 и марката отбелязва 67% увеличение на продажбите през тримесечието.

Портфолиото с поръчки на Групата в Европа, което от края на 2021 г. е на рекордно ниво, продължава да расте и достига 3,9 месеца продажби към 31 март 2022 г. Spring записва 20 500 поръчки през 1-вото тримесечие, а Jogger обещава да бъде нов успех за марката Dacia с 36 500 поръчки за 4 месеца, от които 70% на високите нива на оборудване. Що се отнася до Megane E-TECH Electric, моделът има повече от 10 000 поръчки за два месеца, от които 70% на високите нива на оборудване. Първите доставки на Megane E-TECH Electric ще бъдат през май за Франция и през юни за основните европейски пазари.

 

ПРИХОДИ ЗА ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ

През първото тримесечие на 2022 г. приходите на Групата възлизат на 9,7 милиарда евро, което е спад от -2,7% спрямо миналата година. При постоянни обменни курсове и обхват* намалението е -0,7%.

Приходите на AVTOVAZ и Renault Русия са 0,9 милиарда евро, спад от -15,7% за периода, след като дейността беше силно повлияна от конфликта в Украйна. Приносът на AVTOVAZ възлиза на 527 милиона евро, спад от -23,1%. Приходите на Renault Русия възлизат на 367 милиона евро, спад от само -2,1% благодарение намаления в складовите наличности и увеличението на цените.

При изключване дейностите на AVTOVAZ и Renault Русия, приходите на Групата са 8,9 милиарда евро, спад от -1,1%, а приходите от автомобилната индустрия са 8,1 милиарда евро, спад от -1,0%. Тази вариация се дължи главно на:

  • Ефектите от валутния курс (-0,9 пункта), движени основно от девалвацията на турската лира и в по-малка степен на аржентинското песо.
  • Ефектът от обема (-8,9 пункта), обясняващ се основно със спада на автомобилния пазар в Европа, свързан с недостига на полупроводници, което засяга предимно продажбите на марката Renault, докато Dacia е по-малко изложена на най-засегнатите доставчици.

Ценовият ефект (+5,6 пункта) отразява продължаването на нашата политика, фокусирана върху стойността спрямо обема, както и увеличението на цените, компенсиращо инфлацията и девалвацията на някои валути (турска лира и аржентинско песо).

Ефектът на продуктовия микс (+2,2 пункта) отразява лансирането на Jogger през това тримесечие и успеха на Arkana, лансирана през второто тримесечие на 2021 г.

Ефектът от продажбите към партньорите е -2,8 пункта. Това е основно резултат от намаляването на производството на дизелови двигатели и автомобили за нашите партньори, по-специално свързано с края на договора за Master с Opel и Trafic с Fiat от края на 2021 г.

Ефектът на „други“ (+3,4 пункта) отразява преизчисляването на продажбите с ангажимент за обратно изкупуване, които намаляват в сравнение с 1-вото тримесечие на 2021 г. и позитивното въздействие от бизнеса с части и аксесоари и дейността на мрежата на Renault Retail Group.

Mobility Services допринася с 8 милиона евро за приходите от 1-вото тримесечие.

Финансовите услуги (RCI Bank & Services) отчитат приходи от 737 милиона евро през първото тримесечие, спад от -2,9% в сравнение с първото тримесечие на 2021 г., в съответствие със средно представящите се активи (43,7 милиарда евро), спад от -4,7% спрямо същия период на 2021 г. Това намаление се дължи на въздействието на стратегията за оптимизиране на инвентара на дилърите на Групата.

Търговията към частни клиенти отчита ръст в новите сделки от 5,4%. Средната сума, финансирана по нови договори, се увеличава и частично компенсира намалението от -9,7% в броя на новите договори, свързано със спада на регистрациите на Групата.

Към 31 март 2022 г. общите складови наличности (включително независимата мрежа) възлизат на 336 000 автомобила (63 дни продажби), в сравнение с 487 000 автомобила в края на март 2021 г. и са стабилни в сравнение с 31 декември 2021 г.

 

ПЕРСПЕКТИВИ И СТРАТЕГИЯ

На 23 март 2022 Renault Group обяви:

  • преустановяване на дейностите в производствения завод в Москва и оценка на наличните възможности по отношение на дела в AVTOVAZ, запазвайки отговорно отношение към своите 45 000 служители в Русия,
  •  преразглеждане на финансовите перспективи за 2022 в резултат на тези действия:
    • оперативен марж на Групата от около 3%;
    • положителен свободен паричен поток от автомобилна дейност.

Пазарната среда остава засегната от кризата с полупроводниците. Групата потвърждава обща загуба на производство за 2022 г., оценена на 300 000 автомобила, главно през първата половина на годината.

В контекста на силна инфлация, Групата следва своята търговска политика, фокусирана върху стойността и укрепване на своята конкурентоспособност с допълнителни програми за намаляване на разходите.

Както беше посочено по време на представянето на финансовите резултати за 2021 г., Групата потвърждава, че изпреварва своите средносрочни цели и ускорява изпълнението на своя стратегически план Renaulution.

Renault Group ще представи на Деня на капиталовия пазар през есента на 2022 г. актуализация на своите финансови цели и на стратегията си, позиционираща Групата като конкурентен, технологичен и устойчив референтен играч.

 

Renault Group консолидирани приходи

 (в млн. евро)

2021

2022

 Разлика

2022/2021

Първо тримесечие

 

 

 

Автомобилни изкл. AVTOVAZ

8 566

8 476

-1,1%

от които Renault Russia

375

367

-2,1%

AVTOVAZ

685

527

-23,1%

Услуги за мобилност

5

8

+60,0%

Финансови услуги

759

737

-2,9%

Общо

10 015

9 748

-2,7%

 

Топ 15 пазари за Renault Group към края на март 2022

   

Обеми (1)

Пазарен дял леки+лекотоварни

(%)

1

ФРАНЦИЯ

104 145

22,8

2

РУСИЯ

75 104

27,1

3

ИТАЛИЯ

38 918

9,9

4

ГЕРМАНИЯ

37 382

5,5

5

ТУРЦИЯ

29 648

19,5

6

БРАЗИЛИЯ

26 048

7,0

7

ИНДИЯ

23 205

2,2

8

МАРОКО

16 502

39,9

9

ИСПАНИЯ+КАНАРСКИ ОСТРОВИ

16 179

8,5

10

ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

15 835

3,2

11

БЕЛГИЯ+ЛЮКСЕМБУРГ

13 749

10,4

12

ЮЖНА КОРЕЯ

12 659

3,5

13

ПОЛША

12 587

10,7

14

АРЕЖЕНТИНА

10 218

10,2

15

КОЛУМБИЯ

10 031

19,4


 

Renault Group продажби леки+лекотоварни по марки

 

Първо тримесечие

 

2021

2022

Разлика

%

RENAULT

 

 

 

леки

           337 661

           279 185

-17,3

лекотоварни

             96 485

             69 547

-27,9

леки+лекотоварни

           434 146

           348 732

-19,7

от които Renault Russia

                   30 364

                   22 392

-26,3

RENAULT KOREA MOTORS

 

 

 

леки

             12 227

             12 032

-1,6

DACIA

 

 

 

леки

           109 837

           126 443

15,1

лекотоварни

             11 055

               1 472

-86,7

леки+лекотоварни

           120 892

           127 915

5,8

LADA

 

 

 

леки

             88 381

             57 832

-34,6

лекотоварни

               2 268

               2 776

22,4

леки+лекотоварни

             90 649

             60 608

-33,1

ALPINE

 

 

 

леки

                  424

                  709

67,2

JINBEI&HUASONG

 

 

 

леки

                    22

                     -  

-100,0

лекотоварни

               6 407

                     -  

-100,0

леки+лекотоварни

               6 429

                     -  

-100,0

EVEASY

 

 

 

леки

                  479

               1 737

262,6

RENAULT GROUP

 

 

 

леки

           549 031

           477 938

-12,9

лекотоварни

           116 215

             73 795

-36,5

леки+лекотоварни

           665 246

           551 733

-17,1

от които Renault Russia + LADA

           121 013

             83 000

-31,4

 


* За да анализира промяната в консолидираните приходи при постоянни обменни курсове и обхват, Renault Group преизчислява приходите за текущата финансова година, като прилага средните обменни курсове от предходния период и изключва значителни промени в обхвата през периода.

** Франция, Германия, Испания, Италия, Великобритания



За Renault Group

Renault Group е в челните редици на променящата се мобилност. Подсилена от Алианса с Nissan и Mitsubishi Motors и уникалния си опит в електрическата мобилност, компанията включва 5 допълващи се марки - Renault, Dacia, LADA, Alpine и Mobilize - предлагащи устойчиви и иновативни решения за мобилност на своите клиенти. Установена в повече от 130 държави, Групата продава 2,9 милиона автомобили през 2020 г. В компанията работят повече от 170 000 души, които изповядват нейната цел всеки ден, за да може мобилността да сближи хората. Готова да се справи с предизвикателства както на пътя, така и в лицето на конкуренцията, Renault Group се ангажира с амбициозна трансформация, която ще генерира стойност. Тя е съсредоточена върху развитието на нови технологии и услуги и нова гама от още по-конкурентни, балансирани и електрифицирани автомобили. В съответствие с екологичните предизвикателства, амбицията на Групата е да постигне въглероден неутралитет в Европа до 2040 г.

Контакти

Симона Гъдева
Мениджър Връзки с обществеността и социални медии
Симона Гъдева