2022-01-05 14:30Прессъобщение

Dacia и Renault са лидери на българския пазар за седма поредна година

  • Dacia запазва лидерството на пазара на нови автомобили за девета поредна година с продажби от 4004 автомобила и пазарен дял от 12,83%.
  • Renault заема второ място за седма поредна година с 3258 продадени автомобила и 10,44% пазарен дял.
  • И двете марки регистрират ръст в продажбите към частни клиенти в сравнение с 2020 г. – 40% за Dacia и 9% за Renault.
  • С обем от 1886 автомобила двугоривното предложение на Dacia ECO-G (бензин и пропан-бутан) продължава да набира популярност. Почти всеки втори продаден Dacia автомобил през 2021 г. е ECO-G.
  • Успешни първи стъпки в електрификацията на гамата на Renault чрез иновативната технология E-TECH. Повече от всяко трето продадено Renault Arkana е хибрид.
  • Благодарение на безпрецедентен ръст в продажбите на Master и нарастващия интерес към новото двойно предложение в сегманта на малките ванове (Express и Kangoo) Renault разширява позициите си при лекотоварните автомобили.

Повлиян от здравната криза и кризата с полупроводниците, пазарът на леки и лекотоварни автомобили в България не успява да възвърне темпото си от 2019 г. и регистрира спад от 28% в сравнение с тази референтна година, но отбелязва ръст от 14% спрямо 2020 г. На този фон марките Dacia и Renault реализират ръст от съответно 10% и 2% спрямо предходната година.

„За нас е чест и изключително признание да отбележим седма поредна лидерска година за нашите марки. През изминалата предизвикателна година, белязана от продължаващата здравна криза и недостига на компоненти, нашите екипи и дилърска мрежа демонстрираха адаптивност от най-високо ниво и минимизираха негативния ефект от тези външни фактори. През 2021 г. постигнахме рекорден ръст в продажбите към частни клиенти и подобрихме микса си в посока по-печеливши и добре оборудвани автомобили. Репозиционирането на фокуса ни от обем към стойност, което е в унисон с глобалния стратегически план Renaulution, е сред нашите най-основни постижения.“
Емил Гърнев, генерален мениджър Renault и Dacia за България

 

Пълно обновление и поредна революция за Dacia
В контекста на възстановяващия се пазар Dacia запазва лидерското си място за девета поредна година с 4004 регистрации, ръст от 10% спрямо 2020 г. Марката постига пазарен дял от 12,83%.

Третото поколение на Sandero носи безпрецедентен ръст в интереса към модела. Въпреки, че Sandero остава най-достъпният нов автомобил на българския пазар, тенденцията на префереция от страна на аудиторията към версия Stepway продължава и продажбите на този модел съставляват 79% от общия микс.

Обновен през есента на миналата година, Duster отбелязва 1152 регистрации, което го прави третия най-продаван модел в България. Завръщането на автоматичната скоростна кутия с двоен съединител EDC в гамата на модела среща заслужен интерес.

Екологично, икономично и практично, ECO-G предложението на Dacia продължава да набира популярност сред аудиторията и съставлява 45% от общите продажби на марката.

Наред с актуализацията на съществуващите си модели през 2021 г. Dacia реализира и третата си революция в лицето на Spring. Градският компактен модел със SUV външен вид започва да печели фенове с отварянето на поръчките си през март, а в края на годината най-нетърпеливите сред тях се радват на първите доставки на модела. През декември Spring получава и признанието на журито на AUTOBEST, съставено от журналисти от 32 европейски държави, получавайки приза “Best Buy Car в Европа за 2022”.

Dacia цели да запази инерцията си и през 2022 г. През първата половина на годината гамата ще бъде допълнена от Jogger – най-достъпния 7-местен автомобил на пазара. Втората половина на годината ще бъде белязана от актуализацията на визуалната идентичност на марката с внедряването на новото лого в мрежата и върху автомобилите.


Успешен старт за новите леки и лекотоварни модели на Renault
Renault заема второто място по продажби на нови автомобили в България за седма поредна година с 3258 регистрирани автомобила. Пазарният дял на марката е 10,44%.

През 2021 г. Renault започва повторното си завладяване на сегмент „C“ с лансирането на Arkana със 110 реализирани регистрации. Миксът на E-Tech версии (повече от една на всеки три продажби) и на високото ниво на оборудване R.S. Line (40% от продажбите) потвърждават успеха на иновативната хибридна система и новата стратегия на Renault, ориентирана към стойността. Моделът приключва годината със значително портфолио от поръчки с предстояща доставка в началото на 2022 г.

На пазара на лекотоварни автомобили, който е по-слабо засегнат от трудностите в сектора, Renault за пореден път затвърждава лидерството си в сегмента на средните ванове и разширява позициите си благодарение на новото двойно предложение в сегмента на малките ванове (Express и Kangoo) със 1242 Pro+ регистрации. Master реализира рекордна година на продажби с ръст от 30% спрямо 2020 г., Express бързо набира популярност и отчита 240 регистрации, а Kangoo със своите иновации в помощ на бизнеса е удостоен с наградата „Международен ван на годината за 2022 г.“ от жури от 24 европейски журналисти.

Основните цели на марката, очертани от стратегическия план Renaulution и поставени през 2021 г. – завладяването на сегмент „С“, усъвършенстването на елетромобилността и разширяване на хибридните предложения в гамата E-TECH, ще бъдат подкрепени през 2022 г. с лансирането на Megane E-Tech Electric, Captur E-Tech Hybrid, Kangoo E-Tech Electric и Austral.



За Renault Group

Renault Group е в челните редици на променящата се мобилност. Подсилена от Алианса с Nissan и Mitsubishi Motors и уникалния си опит в електрическата мобилност, компанията включва 5 допълващи се марки - Renault, Dacia, LADA, Alpine и Mobilize - предлагащи устойчиви и иновативни решения за мобилност на своите клиенти. Установена в повече от 130 държави, Групата продава 2,9 милиона автомобили през 2020 г. В компанията работят повече от 170 000 души, които изповядват нейната цел всеки ден, за да може мобилността да сближи хората. Готова да се справи с предизвикателства както на пътя, така и в лицето на конкуренцията, Renault Group се ангажира с амбициозна трансформация, която ще генерира стойност. Тя е съсредоточена върху развитието на нови технологии и услуги и нова гама от още по-конкурентни, балансирани и електрифицирани автомобили. В съответствие с екологичните предизвикателства, амбицията на Групата е да постигне въглероден неутралитет в Европа до 2040 г.

Контакти

Симона Гъдева
Мениджър Връзки с обществеността и социални медии
Симона Гъдева