2021-09-13 08:30Прессъобщение

Renault Group излага своята колекция от произведения на изкуството

  • Невиждано досега откриване на сградата на Пиер Драйфус, първата административна централа на Renault и символ на историята на производителя в Булон-Биянкур (близо до Париж, Франция).
  • Запознанство с Renault чрез посещение на реконструираната работилница на Луи Рено от 1891 г., изложба на селекция от произведения на изкуството от колекцията на Групата и класически автомобили.
  • Създаване на виртуален музей за дигитална среща с колекцията

 

Renault Group, чрез Renault Foundation, е партньор на „Европейските дни на наследството“, организирани от френското министерство на културата от 18 до 19 септември 2021 г. По този повод за първи път Групата отваря вратите на своята историческа сграда в Булон-Биянкур и кани широката публика да се запознае с историята на компанията, като посети „кабината“ на Луи Рено (реконструкция на оригиналната работилница, където е създаден първия модел на Renault, „Type A“), и се запознае с изложбата на значими произведения на изкуството от колекцията на Групата и класически Renault автомобили.

 

Започната през 1967 г. благодарение на Пиер Дрейфус, бивш ръководител на компанията, Renault Art Collection, поставена под опеката на Renault Foundation, обединява повече от 550 творби. Тази колекция е резултат от уникален подход на корпоративно спонсорство: сближаване на изкуството и индустрията чрез отваряне на вратите на работилници и фабрики за художници. Ето как Жан Дюбюфе, Виктор Вазарели, Робърт Доано и други известни фигури на съвременното изкуство като Жан Тингели, Арман, Робърт Раушенберг, Сам Франсис, Мирó, Еро и Алечински, и по-скорошните Жан-Люк Мулен, Хайди Ууд и Анджела Палмър, са успели да установят силни връзки с автомобилната индустрия и нейните занаяти.

 

За да осигури достъп на възможно най-широка аудитория до това наследство, Групата дигитализира част от своята колекция от произведения на изкуството в 2D и 3D. Около тридесет произведения, включително скулптури на Дюбюфе и Мирó, ще бъдат представени на сайта Renaultgroup.com.

 

Истински мост между световете на изкуството и индустрията, тази колекция свидетелства за дългогодишната привързаност на Renault Group към френските си корени и желанието на компанията да продължи да държи Франция в центъра на индустриалните, технологични и културни иновации.

 

 

 

 

ПРОГРАМА :

 

 

- Обиколка на сградата на Пиер Драйфус в присъствието на лектор: изложба на произведения на изкуството на Еро, Арман, Робърт Доано, Жан Тингели, Анджела Палмър, Жан-Люк Мулен, Хайди Ууд, посещение на реконструираната работилница на Луи Рено, представяне на класически модели от колекцията на Renault - като Type A от 1898 г., Taxi de la Marne, Dauphine, 4L и Renault 5.

 

- С подкрепата на град Булон-Биянкур, Renault Foundation предлага и селекция произведения на съвременното изкуството от Renault Art Collection в галерия Espace Landowski, включително Алечински, Дюбюфе, Еро, Фотрие, Франсис, Мирó, Тингели и Вазарели.

 

 

 

Произведения от Renault Art Collection ще бъдат изложени и във Fond International d'Art Actuel (FIAA) в Льо Ман, като част от изложбата Вазарели, изкуство и индустрия.



За Renault Group

Renault Group е в челните редици на променящата се мобилност. Подсилена от Алианса с Nissan и Mitsubishi Motors и уникалния си опит в електрическата мобилност, компанията включва 5 допълващи се марки - Renault, Dacia, LADA, Alpine и Mobilize - предлагащи устойчиви и иновативни решения за мобилност на своите клиенти. Установена в повече от 130 държави, Групата продава 2,9 милиона автомобили през 2020 г. В компанията работят повече от 170 000 души, които изповядват нейната цел всеки ден, за да може мобилността да сближи хората. Готова да се справи с предизвикателства както на пътя, така и в лицето на конкуренцията, Renault Group се ангажира с амбициозна трансформация, която ще генерира стойност. Тя е съсредоточена върху развитието на нови технологии и услуги и нова гама от още по-конкурентни, балансирани и електрифицирани автомобили. В съответствие с екологичните предизвикателства, амбицията на Групата е да постигне въглероден неутралитет в Европа до 2040 г.

Контакти

Симона Гъдева
Мениджър Връзки с обществеността и социални медии
Симона Гъдева