2022-11-08 07:00Прессъобщение

Renault Group и Google разширяват партньорството си за разработване на автомобила на утрешния ден и укрепване на дигиталната трансформация на Renault Group

  • Renault Group и Google разширяват партньорството си.
  • „Софтуерно-дефиниран автомобил“ ще обедини най-доброто от автомобилния и дигиталния свят, за да позволи нови услуги при поискване и непрекъснато усъвършенстване, които да бъдат вградени в автомобила, надграждайки съществуващата операционна система Android Automotive и технологичното сътрудничество Google Cloud.
  • Google става предпочитаният облачен доставчик на Renault Group. Сътрудничеството, започнало през 2018 г., ще бъде разширено като част от дигиталната трансформация „Преместване в облака“ на Renault Group.

Renault Group и Google обявяват разширено партньорство, насочено към проектиране и доставяне на дигиталната архитектура за „софтуерно-дефиниран автомобил“ (SDV) и ускоряване на дигитализацията на Групата. Двамата партньори ще разработят набор от вградени и извънбордови софтуерни компоненти, посветени на SDV и увеличаващи синергията и употребите, свързани със стратегията „Преместване в облака“ на Групата.

Това сътрудничество в облачните изчисления, започнало през 2018 г., се ускорява днес със създаването на Digital Twin, виртуален близнак на автомобила, който ще включва най-модерните възможности за изкуствен интелект (AI) за по-лесно и непрекъснато интегриране на нови услуги в автомобила и създаването на нови бордови (услуги в автомобила) и извънбордови приложения. Групата ще трансформира целия си оперативен модел в облака за повече гъвкавост, по-добра производителност и по-висока рентабилност.

Сложността на автомобилната електронна архитектура нараства експоненциално, водена от усъвършенстването на функционалностите и услугите, очаквани от клиентите. Оборудван със споделена IT платформа, непрекъснати актуализации по въздуха и рационализиран достъп до данните за автомобила, подходът SDV, разработен в партньорство с Google, ще трансформира нашите автомобили, за да обслужва нуждите на бъдещите клиенти. Това ще увеличи остатъчната стойност и задържането след продажбата, които са два ключови фактора за нашите финансови резултати, и ще помогне на Renault да разгърне портфолиото си от нови услуги. И накрая, нашето стратегическо партньорство с Google ще ни позволи да ускорим цялостната ни дигитална трансформация, от дизайна на автомобила до лансирането му на пазара чрез производството му, и в крайна сметка да донесем добавена стойност на нашите клиенти. С Google отиваме отвъд обикновеното сътрудничество: софтуерен шампион и шампион в мобилността обединяват сили, за да създадат променящи играта технологии.

Лука де Мео, главен изпълнителен директор Renault Group

 

Нашето сътрудничество с Renault Group подобри комфорта, безопасността и свързаността на пътя. Днешното съобщение ще помогне за ускоряване на дигиталната трансформация на Renault Group чрез обединяване на нашия опит в облака, AI и Android, за да осигурим сигурно, силно персонализирано изживяване което отговаря на променящите се очаквания на клиентите.

Сундар Пичай, главен изпълнителен директор Google и Alphabet

 

Нови иновации на борда на автомобила

Renault Group и Google разширяват партньорството си в сътрудничество за разработване на платформи и услуги за бъдещето на SDV. Сътрудничеството включва вграден в автомобила софтуер за активиране на платформата „Софтуерно-дефиниран автомобил“ и облачен софтуер за активиране на Digital Twin.

Това сътрудничество ще позволи на Renault Group да намали разходите, да подобри ефективността, гъвкавостта и скоростта на разработките на автомобили и да увеличи стойността за крайните потребители благодарение на непрекъснатите софтуерни иновации.

Renault Group ще разшири използването на технологията Google Cloud за SDV, за да управлява по-добре събирането на данни и анализите, сигурно и поверително, както и разработката на софтуер за автомобила. Това позволява първите случаи на употреба в разработката, като например:

  • Прогнозна поддръжка и по-добро откриване и отстраняване на повреди в почти реално време при необходимост.
  • Персонализирано изживяване на борда на автомобила (услуги в автомобила) за адаптиране към поведението на шофиране, често посещавани дестинации като зарядни станции за електримобили и други.
  • Застрахователни модели, базирани на действително използване и поведение при шофиране.

В комбинация с платформата „Софтуерно-дефиниран автомобил“ и неговата платформа за данни за автомобили, Renault Group планира да наблюдава и анализира използването на автомобили за по-добро разбиране на нуждите и поведението на клиентите и за по-добри и силно персонализирани услуги според техните очаквания, в съответствие с приложимите норми за сигурност и поверителност.

 

Renault Group се превръща в технологична компания с Google Cloud

С един милиард данни, заснети всеки ден във всички производствени обекти, свързани производствени линии, данни за веригата за доставки, хоствани и анализирани в облака, Renault Group разпознава предимствата на гъвкавостта и производителността след повече от четири години партньорство в облачните изчисления. Групата днес назначава Google за свой предпочитан облачен партньор и възнамерява да използва иновациите си в машинното обучение и AI, постоянните си инвестиции в своята отворена и все по-устойчива инфраструктура и сигурния облачен подход.



За Renault Group

Renault Group е в челните редици на променящата се мобилност. Подсилена от Алианса с Nissan и Mitsubishi Motors и уникалния си опит в електрическата мобилност, компанията включва 5 допълващи се марки - Renault, Dacia, LADA, Alpine и Mobilize - предлагащи устойчиви и иновативни решения за мобилност на своите клиенти. Установена в повече от 130 държави, Групата продава 2,7 милиона автомобили през 2021 г. В компанията работят повече от 160 000 души, които изповядват нейната цел всеки ден, за да може мобилността да сближи хората. Готова да се справи с предизвикателства както на пътя, така и в лицето на конкуренцията, Renault Group се ангажира с амбициозна трансформация, която ще генерира стойност. Тя е съсредоточена върху развитието на нови технологии и услуги и нова гама от още по-конкурентни, балансирани и електрифицирани автомобили. В съответствие с екологичните предизвикателства, амбицията на Групата е да постигне въглероден неутралитет в Европа до 2040 г.

Контакти

Симона Гъдева
Мениджър Връзки с обществеността и социални медии
Симона Гъдева

Свързано съдържание